[ DirectX 10 Windows XP-re? ]

DirectX 10 Windows XP-re?

  • 2007-04-27 00:56
Nem, err?l szó sincs, bár tény, hogy egy ifjú amerikai programozónak sikerült néhány DirectX 10 példaprogramot elindítania Windows XP operációs rendszeren. A Falling Leaf Systems cég által szponzorált Alky Project a programkódok visszafejtésén és azok korábbi grafikus rendszerekre történ? átültetésén alapul, így tulajdonképpen "csak" egy fordítóról beszélhetünk.

A mindössze 19 éves, San Diego-i Cody Brocious már jó ideje dolgozott a szoftveren, melynek tesztelhet? próbaváltozatát nemrég közzé is tette blogján. Cody elmondása szerint az Alky Project bármilyen Intel X86 alapú rendszerre - így akár Mac OS X-en vagy Linuxon is - futtathatóvá teheti a DirectX 10-re írt alkalmazásokat.

A wrapper néhány DirectX 10-hez készült program kódjának visszafejtésével készült, mivel Cody-nak így sikerült rekonstruálnia a Microsoft új grafikus csatolófelületének vázát, majd DirectX 9-es hardveren is futtathatóvá tennie azokat. A fiatalember által készített könyvtárkészlet - mivel az a háttérben valójában csak az utasítások azok OpenGL megfelel?jére történ? konvertálását végzi - kis túlzással egy DirectX 10 szoftveres emulátorként fogható fel, így azonban kérdéses, hogy a programok milyen teljesítménnyel futnak vele.


Néhány tudnivaló a DirectX 10-r?l:

  • A Windows Vistában debütáló DirectX 10 utasításkészlet (API) nevének kissé ellentmondóan nem a 9-es verzió továbbfejlesztése. A korábban Windows Graphic Foundation (WGF) néven fejlesztett, de kés?bb mégis a DirectX-re keresztelt platform egy teljesen új szoftverkörnyezet, melyet a Microsoft szinte a nulláról kódolt újra.

  • A DirectX 10-es verziója képes különböz? anyagtulajdonságokat kezelni, csökkenti a központi processzor terhelését, és kihasználja a modern videointerfészek minden képességét. Használatával - a f?ként játékokra jellemz?, de komplex grafikai programokban is használatos megjelenítési módoknál - részletgazdagabb környezetek, valóságh?bb anyagfelületek és árnyékok, a mozgó objektumok alakjának elmosásával pedig dinamikusabb képek jeleníthet?k meg.

  • A DirectX 10 m?ködésének alapfeltétele a Windows Display Driver Model-nek (WDDM) megfelel? eszközmeghajtó, vagyis a teljes érték? platform csak Windows Vista operációs rendszeren érhet? el. A videoilleszt?-platform a Windows NT 4 óta nem változott jelent?sen, a WDDM az els? jelent?s megújítása a grafikus alrendszernek.

  • A DirectX verziók a látszat ellenére nem kompatibilisek visszafelé. A zökken?mentes átállás érdekében minden újabb kiadás tartalmazza a korábbi verziók binárisait is, így az alkalmazások mindig meghívhatják a számukra megfelel? függvényeket. A Windows Vista operációs rendszerben kompatibilitási okokból mind a DirectX 9, mind a DirectX 10 megtalálható. DirectX 10-képes hardver híjján a 9-es verzió egy speciális változata, a DirectX 9Ex (korábbi nevén 9L) dolgozik, mely a WDDM driver-modellhez és az új grafikus alrendszer sajátosságaihoz lett igazítva. A DirectX 10 szinte minden komponense új, egyedül a DirectMusic összetev? maradt változatlan.


[ Kép ]

Renderelt kép a Microsoft Flight Simulator X-b?l - DirectX 9 és DirectX 10 környezetben

2008-08-11 13:02
Ez már igazságtalanság hogy az XP-re nem lehet fel tenni!! Valaki csinálja meg a butitot változatát:@

2008-07-06 02:05
Igen, bizonyíték arra, hogy DX10-en sokkal jobban néz ki. :-)

2008-07-06 00:20
bizonyíték: http://youtube.com/watch?v=ouJ3pYhu43c

2008-07-05 16:56
ez baromság...ekkora külömbség lehetetlen...tuti, hogy abba a másoik képbe belenyltak
Marci.
VISTA-n is megy a CoD2!
windows xp sp2 m van.nem lessz semmi baj ha felrakom a directx 10?elfognak indulna a régi és uj játékok?

2008-06-20 21:26
Hi all!
A mellékelt kép FS képr?l csak annyit, hogy egy másik oldalon leírták -ezekr?l a képekr?l-, hogy egy marha nagy kamu XD. ugyanis amikor az MS elkezdte beharangozni a DX10et -és még sehol sem volt- kellett a rekklám. De egyébként is aki benne van az iparban, láthatja hogy egy elég er?teljesen Photoshop manipulálásának áldozatul esett képr?l van szó XDD. Ett?l a kis mal?rt?l eltekintve valóban jó dolog ez a DX10. Én még XP-t használok mert a munkámban használatos software-hez az ucsó kb. memódiára is szükség van. De hamarosan átállok Vistára én is.

További szép napot! o/
Nekem is XP m van, dehát ez nagy külömbség!
Az egy dolog, amiért nem váltottam Vista ra az az, h a vistan nem fut a call of duty 2 :(

Amúgy a DX 10 et honnan lehet letölteni?

2008-02-03 11:00
látható a külömbség! hát nem kicsi:D de 1 dolgot nem értek h XP-n nem tudna dolgozni ez a programm vagy mi?

2007-12-18 00:55
Azért a kép magáért beszél! De én inkább még mindig maradok az Xp-nél!

2007-11-28 17:07
...És még mindig a chippelt xbox a nyer? mandrake-9 linux-al he he...

2007-11-28 16:57
index.hu error

2007-11-28 16:37
Jah, eszembe jutott. Tessék az említett cikk. Tessék ám jó figyelmesen elolvasni. :-D

2007-11-28 16:32
Meg aztán személy szerint megvárom a DiretX 10.1 et Ati-ék végre léptek egy nagyot...

2007-11-28 16:28
Gyengébbek kedvéért ezen cikkeket itt, igen itt a windows portal hírek részlegében tessenek megkereseni, mert bizony ezek mind a Mikroszaft kijelentései...

2007-11-28 16:25
Bizony, bizony ez egy 2006 os cikk részlet...

2007-11-28 15:52
Egyrészt nem értem, mi köze a kernelnek, a driverek user módba felhozásához, másrészt:

"A windows kernel az SCO Goup-tól és a Novell-t?l licencelt - Unix forráskódra épül..."

jesszusatyaúristen! Mivan??????????

2007-11-28 15:46
"A windows kernel az SCO Goup-tól és a Novell-t?l licencelt - Unix forráskódra épül..." -Egyre inkább úgy t?nik hogy a vista inkább hasonlít egy frankensteinre aminek minden egyes testrésze más és más :)

2007-11-28 15:41
a 2003 sp1 kernelre itt egy válasz 2005-ös cikk:
"A jelenlegi Windows-okban a grafikus felület és a hozzá kapcsolódó meghajtóprogramok a kernel részeként m?ködnek, ahol teljes hozzáféréssel rendelkeznek a gép minden er?forrásához!!! Így egy rosszul megírt meghajtó miatt a grafikus megjelenítésben bekövetkez? hiba jellemz?en a teljes rendszer összeomlását, Kék Halált váltja ki, A Microfos statisztikái szerint az összes Windows-elszállások 89 százalékát ilyen, videomeghajtókra visszavezethet? hibák okozzák, amelyekkel szemben a jelenlegi rendszerek képtelenek hatásosan védekezni.Ezen fog változtatni a Windows Vista, amelynek grafikus rendszere, a Windows Presentation Foundation már nem a kernel részeként, hanem szinte közönséges alkalmazásként fog m?ködni. Így a benne bekövetkez? végzetes hibák már nem fogják az egész rendszert érinteni, hanem legrosszabb esetben is csak a grafikus felület összeomlását válthatják majd ki, amit a felhasználó annak újraindításával orvosolhat úgy, hogy közben addigi munkája eredményét nem fogja elveszíteni."
Ezentúl nem, a fene "kék halál" hanem a "ki lépett ki a photosop,3d-max,medal of honor -omból" káromkodások zengik be a fórumokat...
Hátrányai a grafikus felület alkalmazként való futásának : veszel egy videókártyát , ha xp alatt mondjuk 99%at teljesít vista alatt örülj ha ez 60-70lesz...

2007-11-28 15:20
Pocsoja mégeccccer(csak azé' is):
Az xp-s képen a macskakövek körvonalai tökéletesen kiálnak a vízb?l , vistán pedig részlegesen elfedi ?ket a pocsoja... de mit magyarázok töltsd le a demo-t és játsz egy kicsit a nagyítóval :)

2007-11-28 14:23
Szerintem az a pocsoja egész máshogy fest, de ez legyen a legnagyobb bajom. :-)

Egyébként az fps gondokat nem fognám az OS-re, leginkább a user módban futó, még mindig kiforratlan vga-driverek számlájára írnám. A stabilitásról annyit, hogy egy igencsak továbbfejlesztett Windows Server 2003 SP1 kernelen alapul, ennél stabilabb OS-t még nem láttam. A gépem pedig lassan 4 éves és ugyanúgy fut rajta a 7 hónapja telepített Vista, mint anno az XP.

Persze ez mind szubjektív vélemény és megfigyelés.

2007-11-28 13:57
Na jó mégeccer.:a pocsoja ugyanaz csak más szögb?l mutatják, a 2. kép xp-n megint marhaság mert árnyékban áll az ipse( nem csillog villog a fegyver stb.) de csak ezt az "ostoba" spanyol oldalt találtam ahol nem képesek két egyforma képet csinálni. Egyébként nekem egy 8600gts kártyám van és xp alatt átlag 45 fpst produkál vista alatt meg 20at és mint említettem nincs különbség! Az egyetlen játék ami jobban nézki vistán(és itt nem csak a szálingozó porszemcsékre meg finomabb árnyékokra gondolok ami min. 1600x1200 felbontásnál éppenhogy látszik) eddig a Crysis! Ennek a játéknak a hátulüt?je viszont hogy még XPn is éppen hogy játszható sebességet produkál a jelenlegi csúcsgépeken! Szerény (játékos,grafikus) tapasztalatom szerint, majd egy év múlva fogom használni újra a vistát, addigra talán elég stabil lessz(1001néhány patch), lessz hozzá elég er?s hardwer és ami ami a legfontosabb, lesz a hardwerre pénzem :) addig viszont nincs kedvem játék helyett diavetítést nézni és még közben rágni a körmömet hogy nehogy elszálljon a frissen telepített "Vista ready" softwereimt?l....

2007-11-28 01:33
Én azért látok különbséget - bár a képek valóban nem túl nagyok. Elég csak megnézni a robbanásos jelenetnél a macskakövek közt a pocsoját. Egyébként ha a játék nincs felkészítve DX10-re, akkor nyilván nem fog máshogy kinézni. (Nem tudom, ez a játék hogy áll vele, nem vagyok nagy gémer.)

2007-11-28 01:28
dawidhun hozzászólására reagálva: A medal of honor airborne pont azon játékok közé tartozik amik nagyítóval sem mutatnak különbséget a két api között, ha össze akarjátok hasonlítani a képeket akkor itt egy link: http://ingamer.wordpress.com/2007/08/25/nueva-comparativa-medal-of-honor-airborne-capturas-directx9-vs-directx10/

2007-11-28 01:19
DirectX 10 et csak vistához együtt kapsz! Egyébként hogy a kép nem ámításra én is reagáljak
A fels? kép kamu, mert directx 8.1-es min?séget mutat, a directx 9c (meg a nagyobbak ha lesznek) többre képes(ek), nézz csak meg néhány új játékot...

Oldalak közti navigálás