Nekem xp pro-m van, es naon bevalt:D nem is ternek at vistara (max egy oan 100,000 ft-os hardware fejlesztes utan) a dx10et viszont sajnalom:(. lehet, h ugyse tudnam kihasznalni a 2,66os Celeron procimmal, meg a 1,5 Gb ramommal, de aze tenleg szemetseg. Sztem, ha akarnak, egy fel ev alatt siman atirnak az egesz dx10et, h xp-n is menjen. ez csak aze van, h tobben vegy�k a Vista-t. De amig nincs min 200,000 ft-os geped, addig nem eri meg:D
ui: en ugy hallottam, h a xp home- okot tenleg ujra kell rakni ugy felevente, me ha nem, akk jon egy nagy rakas problema:( de xp pro-n naon jo:)) ha vki nem ert egyet, v mast tapasztalt, az kommenteljen, me nekem csak professionalom volt:D
A Windows XP/DirectX 10 m�tosz nyom�ban
- 2007-07-08 22:41
A DirectX 10 t�rt�nete di�h�jban
A DirectX 10 tervez�s�nek kezdete j�val a Windows Vista, vagy kor�bbi k�dnev�n a Longhorn fejleszt�s�nek ideje el?ttre ny�lik vissza. Mikor a Windows XP 2001 augusztus�ban elk�sz�lt, a redmondi fejleszt?csapat els? teend?i k�z� tartozott egy �j grafikus alrendszer alapjainak lefektet�se - egyel?re v�zlatokban. Ezeket a terveket azt�n a k�l�nb�z? hardvergy�rt�kkal egy�tt �veken kereszt�l csiszolgatt�k. �tletek �s javaslatok sz�zai k�t�ttek ki a kuk�ban, de ugyanennyi meg is val�sult, v�g�l a grafikus csipgy�rt�kkal t�rt�nt megegyez�st k�vet?en 2003 v�ge fel� megkezd?dhetett az �rdemi fejleszt�s.
Itt r�gt�n �lljunk is meg egy sz�ra, hiszen sokszor hallhattuk m�r azt a v�dat, hogy a Microsoft csup�n �zleti megfontol�sb�l nem enged�lyezi a DirectX 10-t�mogat�st Windows XP-hez. Mint az im�nt eml�tett�k, a DX10 k�dj�nak els? sorai 2003 �v v�g�n sz�lettek meg, ekkorra az XP m�r t�l volt m�sodik sz�let�snapj�n �s az els? szervizcsomagon is. Ez teh�t alapvet?en meghat�rozza a DirectX 10 platformf�gg?s�g�t, mivel a k�dot m�r nem XP-n (�s nem is Server 2003-on), hanem mag�n a Longhorn-on fejlesztett�k, annak teljesen �jra�rt drivermodellj�vel �s friss�tett kernel�vel egy�tt.
Az az�ta elh�res�lt "Longhorn reset", vagyis az oper�ci�s rendszer teljesen �j alapokra helyez�se 2004-ben k�vetkezett be, ez azonban l�nyeg�ben nem �rintette a DirectX �s az Aero fejleszt�seket, mivel ekkor "csup�n" a kernel-k�db�zis Windows XP SP2-r?l Windows Server 2003 SP1-re �thelyez�s�r?l d�nt�ttek redmondban. A felhaszn�l�-m�d� drivermodell �s a grafikus alrendszer fejleszt�se teh�t az eredeti terveknek megfelel?en haladt tov�bb, m�g 2005 decemberben a Microsoft let�lt? k�zpontj�ban megjelent az els? DirectX 10-et is t�mogat� .
Az �j k�db�zis teh�t m�r annyira sem hasonl�tott az XP-hez, mint az eredeti, r�ad�sul ezen az �j kernelen is m�g sz�mos v�ltoztat�st kellett v�grehajtani, mire az �j grafikus API be�p�t�sre ker�lhetett. Az �j drivermodell �j lehet?s�geket is hozott, mint p�ld�ul a GPU task switching, vagy a GPU mem�riakezel�s, ezekhez pedig szint�n kernelszint? t�mogat�sra volt sz�ks�g, melyeket az eredeti k�d nem volt k�pes ell�tni. A DirectX 10 hardverk�vetelm�nyei k�z�tt szerepl? �j grafikus processzorok olyan �j �s sz�ks�ges, de rejtett funkci�kat tartalmaznak, melyekkel a felhaszn�l�k, de m�g az API-programoz�k sem tal�lkozhatnak soha.
Lehet azon vit�zni, hogy a Microsoftnak vajon el kellett volna-e k�sz�tenie a DirectX 10 t�mogat�st XP-hez is, az azonban nyilv�nval�, hogy az ehhez sz�ks�ges er?fesz�t�sek - �s nem utols�sorban id? - nem fizet?d�tt volna ki sem a c�gnek, sem a v�gfelhaszn�l�knak.
M�gis siker�lhet?
N�h�ny h�napja nagy port kavart a h�r, mely szerint egy alig 19 �ves programoz�nak siker�lt megold�st tal�lnia DirectX 10 grafik�k XP-n t�rt�n? futtat�s�ra. Az Alky Project fejleszt?je egyenesen kijelentette: semmi sz�ks�g DirectX 10-kompatibilis hardver beszerz�s�re, a programok a jelenlegi grafikus k�rty�kkal is haszn�lhat�v� v�lnak. Ez term�szetesen nem igaz, legal�bbis nem teljesen. A programok ugyanis haszn�lhat�k lesznek, de csak DirectX 9-es effektekkel, a DirectX 10 megjelen�t�sr?l mindenk�ppen le kell mondanunk.
De mit is csin�l tulajdonk�ppen az Alky? Csod�k sajnos nem l�teznek, a m�dos�tott DLL-ek csup�n az alkalmaz�sok DirectX 10 API-h�v�sait OpenGL-re "leford�tva" tov�bb�tj�k a telep�tett videodriver OpenGL-motorj�nak. A "wrapper" tulajdonk�ppen egy DX10-OpenGL ford�t�, melynek futtat�s�val nyilv�nval�an elvesz�tj�k a nat�v DX10 k�d �ltal megjelen�thet? �j effektusokat, ezen fel�l teljes�tm�nycs�kken�sre is sz�m�tanunk kell - de legal�bb elindulnak programjaink. (Ehhez hasonl� ford�t�t egy�bk�nt annak idej�n a Microsoft egyik szakembere is k�sz�tett a Quake grafikus motorj�hoz, akkor viszont pont ford�tott volt a helyzet, a nat�v OpenGL utas�t�sok a Direct3D motorhoz lettek "idom�tva".)
Nevek �s jelent�s�k
A DirectX 10 m�toszban h�v?k lelkesed�s�t sokszor az elnevez�sek t�ves �rtelmez�se tartja �letben, gyakran olvasni p�ld�ul, hogy a DirectX 9L tulajdonk�ppen a XP-hez k�sz�lt, de titokban tartott DirectX 10 k�dneve. L�ssuk teh�t, mely elnevez�s mit takar:
- A DirectX 9.0Ex a DirectX 9c kieg�sz�t�se oly m�don, hogy az egy�tt tudjon m?k�dni a Vista �j grafikus alrendszer�vel �s drivermodellj�vel (Windows Display Driver Model - WDDM). Mivel ezek a v�ltoz�sok csak a Windows Vist�ban vannak jelen, a DirectX 9.0Ex is egy Vista-specifikus API.
- A DirectX 9.0L a DirectX 9Ex korai k�dneve, az "L" bet? a Longhorn-ra utalt.
- A Windows XP nem k�pes DirectX 10 (Direct3D 10) alkalmaz�sok futtat�s�ra a grafikus csatol�fel�leten �s drivermodellen v�gzett igen jelent?s v�ltoztat�sok miatt.
- A DirectX 10-es grafik�k Xbox 360-on sem jelen�thet?k meg, mert a konzolban nincs jelen Shader Model 4.0-t t�mogat� grafikus chip.
�rtem. �gy m�r vil�gos, k�szi a v�laszokat! :)
Ez a demo a programoz�knak k�sz�lt, a grafikai motort pr�b�lj�k eladni. Sz�val nem DX10 demo, hanem CryEngine demo - ez�rt vannak olyan effektusok is bemutatva amik eddig is lehets�gesek voltak, de a CryEngine-be bele van �p�tve, �gy a programoz� nem kell foglalkozzon ezekkel, ha megveszi a csomagot ezek automatikusan mennek.
H�t valami�rt csak bemutatt�k, mint �jdons�got, �n nem �rtek hozz�.
A vide�ban l�tott un. DX10-es effektetek szerintem sim�n a DX9c is tudn�. Motion Blur, napszak v�ltakoz�s, nagy l�t�t�v stb... ezek a Crytekn�l a DX10-es effektek?? Nem is besz�lve a Depth of Field-r?l, amit a 3dfx vezetett be a Voodoo 5-el.
Egyik DirectX sem kompatibilis visszafel�, �gy van megoldva, hogy a csomagok mindig tartalmazz�k a kor�bbi verzi�k bin�risait is. A DX10 is "kompatibilis" lesz a 9-essel �s a r�gebbiekkel.
R�ad�sul a Vista mindkett?t haszn�lja, teh�t ha nincs DX10 hardvered, akkor DX9 m�dban fut.
R�ad�sul a Vista mindkett?t haszn�lja, teh�t ha nincs DX10 hardvered, akkor DX9 m�dban fut.
Na j� ink�bb azt mondja meg nekem valaki, hogy mi lesz a dx10 visszafel� kompatibilit�s�val? Mert csak a dx10 miatt nem fogom lecser�lni a dr�ga k�rty�mat ami csak dx9et tud... de szerintntem m�s sem fog rohanni, hogy r�gt�n vegyen egyet. Viszont valami olyasvalamit olvastam, hogy nem nagyon lesz visszafel� kompatibilis, mert teljesen m�s lesz a fel�p�t�se.
Akkor most a gy�rt�k v�lasszanak a k�t verzi� k�z�tt �s ezzel piacot vesz�tsenek vagy meg�rj�k 2xesen a motort -> t�blettk�lts�g. Vagy ha kompatibilis visszafel� akkor ez a bekezd�s t�rgytalan.
Akkor most a gy�rt�k v�lasszanak a k�t verzi� k�z�tt �s ezzel piacot vesz�tsenek vagy meg�rj�k 2xesen a motort -> t�blettk�lts�g. Vagy ha kompatibilis visszafel� akkor ez a bekezd�s t�rgytalan.
DFX, Asteri-X: Semmi olyat nem �ll�tottam, hogy az alky j� vagy gyors, ink�bb valami olyasmit,hogy ha
1 db kiskor� reverse engineeringgel erre k�pes, akkor ak�r 3 db a DRM r�szlegt?l k�lcs�nvett MS-es forr�sk�ddal felfegyverzett adult programmer el�g lenne valami ak�r enn�l jobbhoz is. Persze akkor a DRM kev�sb� lenne kiforrott a Vist�ban, de szerintem eln�zn�nk, ha mondjuk csak az SP1 ut�n lenne k�pes letiltani az S/PDIF -t protected content eset�n.
A m�tosz oszlat�shoz m�g a k�vetkez?kkel j�ruln�k hozz�:
A DX10 jelenlegi form�j�ban nem k�pes futni a kor�bbi Windowsokon. Moonman elmes�li, hogy mi�rt nem. Ennek val�ban nem marketing hanem technol�giai okai vannak.
Az azonban nagyon is marketing d�nt�s volt, hogy a DX10 jelenlegi form�ja olyan legyen, hogy erre ne legyen k�pes.
1 db kiskor� reverse engineeringgel erre k�pes, akkor ak�r 3 db a DRM r�szlegt?l k�lcs�nvett MS-es forr�sk�ddal felfegyverzett adult programmer el�g lenne valami ak�r enn�l jobbhoz is. Persze akkor a DRM kev�sb� lenne kiforrott a Vist�ban, de szerintem eln�zn�nk, ha mondjuk csak az SP1 ut�n lenne k�pes letiltani az S/PDIF -t protected content eset�n.
A m�tosz oszlat�shoz m�g a k�vetkez?kkel j�ruln�k hozz�:
A DX10 jelenlegi form�j�ban nem k�pes futni a kor�bbi Windowsokon. Moonman elmes�li, hogy mi�rt nem. Ennek val�ban nem marketing hanem technol�giai okai vannak.
Az azonban nagyon is marketing d�nt�s volt, hogy a DX10 jelenlegi form�ja olyan legyen, hogy erre ne legyen k�pes.
Sz�val Vista is tudja a GDI-t, ha net�n sz�ks�g lenne r�...ez j�...:):)
Semmi k�l�n�s, olyankor GDI kompatibilit�si m�dban jelenik meg a desktop.
T�nyleg. �s valaki tudja azt, hogy olyankor mi van ha XP-s drivert teszel fel vist�ra?? Mert m?k�dik �s m�g j�l is megy (persze aero meg DWM n�lk�l). �n arra lenn�k k�v�ncsi hogy olyankor mi t�rt�nik?
Ja ezt j�l elsz�rtam...a drivermodellel kapcsolatban...a megjelen�t�s alapelve a l�nyeg...mondjuk er?sen marketing az eg�sz...r�gebben nem volt ez �gy...nemr�g�ta "m�di" ez, hogy a r�gebbi windowsok sz� szerint "le vannak szarva"...de hogy m�r az XP-n�l is ez van, az m�r szerintem sz�gyen. Nem k�rd�ses hogy maga a Vista sokkal jobb, mint az XP, de az�rt az XP m�r j�l bev�lt, �vek alatt meg�rett rendszer, �s sokan vannak �gy, hogy jobban szeretik a megszokott rendszert, �s nem akarnak v�ltani. Bevallom �n is, szeretem a Vist�t, de csak ha mellette ott az XP is... ki tudja mikor kell el?szedni, mert 1-2 dolgot gyorsabban meg tudok rajta oldani, vagy �ppen a j�t�kok miatt. Engem p�ld�ul az zavar most, hogy a DX9-es j�t�kaim nagy r�sz�t m�r j�l viszi a Vista, de a "r�gebbieket", mint pl az Unreal Tournament 2004, azt m�r nem...pedig azok is j�t�kok...r�ad�sul nem is ak�rmilyenek...:)
Aster-X: "Az XP �s a 95 drivermodellje nem nagyon k�l�nb�zik egym�st�l...legal�bbis az alapelv ugyanaz a GDI interf�szen kereszt�li megjelen�t�s, m�gy a WDDM a D3D motort haszn�lja."
Az alap elv val�ban ugyan az, de a driver model a kett? k�z�tt �g �s f�ld. Win95-WinME ig a vide� k�rtya driver maga egy speci�lis alkalmaz�s, addig XP-ben egy m�dos�tott NT4 �ta megl�v? driver modell volt, amit ut�lag az MS XPDDM-nek nevezett el. DX8 s?t DX9 is nem csak Win2k/XP-re jelent meg, hanem Win98/WinME-re is �n ink�bb erre hivatkoztam volna a Win95-�s p�ld�n�l.
�rdekess�g: John Carmack egy interview-ban azt mondta, hogy semmi sz�ks�g a DX10-re, k�zben a DOOM3-nak a kilopott alpha verzi�ja m�r szeretett volna Geometry Shader-t haszn�lni.
Az alap elv val�ban ugyan az, de a driver model a kett? k�z�tt �g �s f�ld. Win95-WinME ig a vide� k�rtya driver maga egy speci�lis alkalmaz�s, addig XP-ben egy m�dos�tott NT4 �ta megl�v? driver modell volt, amit ut�lag az MS XPDDM-nek nevezett el. DX8 s?t DX9 is nem csak Win2k/XP-re jelent meg, hanem Win98/WinME-re is �n ink�bb erre hivatkoztam volna a Win95-�s p�ld�n�l.
�rdekess�g: John Carmack egy interview-ban azt mondta, hogy semmi sz�ks�g a DX10-re, k�zben a DOOM3-nak a kilopott alpha verzi�ja m�r szeretett volna Geometry Shader-t haszn�lni.
falco: "Mellesleg ha egyke 19 �ves programoz�nknak siker�lt valamif�le megold�st tal�lnia akkor tal�n m�gsem oly er?forr�s ig�nyes."
Megn�ztem a h�res m?v�t. H�t szinte semmi sem fut vele norm�lisan �s itt nem a sebess�gre, henem csak szigor�an azt a t�nyt figyelembe v�ve, hogy elindul �s ad valamilyen k�pet. Konkr�tan egyetlen primit�v D3D10-es demo indult el vele, de annak is voltak azt�n olyan grafikai hib�i, hogy a text�r�t �ssze-vissza t�rdelte, az objektum h�romszor akkora volt mint kellett volna lennie, a GUI nem jelent egy�ltal�n meg, stb. A dem�k t�bbs�ge elinult majd sz� szerint kifagyott. Csak a DX9SDK-ban szerepl? D3D10 dem�k k�z�l a 12-es tutorial futott le norm�lisan referenci�nak megfelel?en.
Ezekut�n szerintem kiz�rt, hogy XP alatt b�rki is �lvezze a CrySis-t DX10-zel vagy a BioShock 2-?t. F?leg hogy a k�sz?l? Alan Wake m�r haszn�lni fogja a dinamikus �rny�kokhoz a GPU multi-threadinget, hogy t�bb mag� processzor eset�n gyorsabb legyen az �rny�k volumok gener�l�sa. Igaz ez utobbi nem �ppen DX10 feature, de akkor is n�lk�l�zhetetlen hozz� a DX9Ex, ami megint csak Vista-s dolog.
Megn�ztem a h�res m?v�t. H�t szinte semmi sem fut vele norm�lisan �s itt nem a sebess�gre, henem csak szigor�an azt a t�nyt figyelembe v�ve, hogy elindul �s ad valamilyen k�pet. Konkr�tan egyetlen primit�v D3D10-es demo indult el vele, de annak is voltak azt�n olyan grafikai hib�i, hogy a text�r�t �ssze-vissza t�rdelte, az objektum h�romszor akkora volt mint kellett volna lennie, a GUI nem jelent egy�ltal�n meg, stb. A dem�k t�bbs�ge elinult majd sz� szerint kifagyott. Csak a DX9SDK-ban szerepl? D3D10 dem�k k�z�l a 12-es tutorial futott le norm�lisan referenci�nak megfelel?en.
Ezekut�n szerintem kiz�rt, hogy XP alatt b�rki is �lvezze a CrySis-t DX10-zel vagy a BioShock 2-?t. F?leg hogy a k�sz?l? Alan Wake m�r haszn�lni fogja a dinamikus �rny�kokhoz a GPU multi-threadinget, hogy t�bb mag� processzor eset�n gyorsabb legyen az �rny�k volumok gener�l�sa. Igaz ez utobbi nem �ppen DX10 feature, de akkor is n�lk�l�zhetetlen hozz� a DX9Ex, ami megint csak Vista-s dolog.
Falco:"T�ny, de nem sz�ks�gszer?s�g. A DirectX 8 -at nem Win 95 -�n fejlesztett�k m�gis fut rajta. DirectX 8 -at is meg lehetett volna �gy is �rni, hogy f�ggj�n az XP driver modellt?l, de nem tett�k."
Az XP �s a 95 drivermodellje nem nagyon k�l�nb�zik egym�st�l...legal�bbis az alapelv ugyanaz a GDI interf�szen kereszt�li megjelen�t�s, m�gy a WDDM a D3D motort haszn�lja.
"Mellesleg ha egyke 19 �ves programoz�nknak siker�lt valamif�le megold�st tal�lnia akkor tal�n m�gsem oly er?forr�s ig�nyes. "
Siker�lt, de szoftveresen tudja emul�lni...arr�l meg k�ztudott hogy kor�ntsem gyors...
"OpenGL al�l az effektek el�rhet?k, a GPU task switching meg nem effekt.
A "Directx 10" -es effektekhez nemhogy DirectX 10, de m�g Windows platform sem sz�ks�ges elvileg."
Na ebbe teljes m�rt�kben igazad van...az unified shader egys�gek vez�rl�se meg az effektek t�mogat�sa t�nyleg nem oper�ci�s rendszer f�gg?...csak mondj nekem egy olyan oper�ci�s rendszert, ami t�mogatja a Windows kernel 6-osok kiv�tel�vel (Vista/Server 2008)....:):)
Az XP �s a 95 drivermodellje nem nagyon k�l�nb�zik egym�st�l...legal�bbis az alapelv ugyanaz a GDI interf�szen kereszt�li megjelen�t�s, m�gy a WDDM a D3D motort haszn�lja.
"Mellesleg ha egyke 19 �ves programoz�nknak siker�lt valamif�le megold�st tal�lnia akkor tal�n m�gsem oly er?forr�s ig�nyes. "
Siker�lt, de szoftveresen tudja emul�lni...arr�l meg k�ztudott hogy kor�ntsem gyors...
"OpenGL al�l az effektek el�rhet?k, a GPU task switching meg nem effekt.
A "Directx 10" -es effektekhez nemhogy DirectX 10, de m�g Windows platform sem sz�ks�ges elvileg."
Na ebbe teljes m�rt�kben igazad van...az unified shader egys�gek vez�rl�se meg az effektek t�mogat�sa t�nyleg nem oper�ci�s rendszer f�gg?...csak mondj nekem egy olyan oper�ci�s rendszert, ami t�mogatja a Windows kernel 6-osok kiv�tel�vel (Vista/Server 2008)....:):)
"...alapvet?en meghat�rozza a DirectX 10 platformf�gg?s�g�t, mivel a k�dot m�r nem XP-n... fejlesztett�k..."
T�ny, de nem sz�ks�gszer?s�g. A DirectX 8 -at nem Win 95 -�n fejlesztett�k m�gis fut rajta. DirectX 8 -at is meg lehetett volna �gy is �rni, hogy f�ggj�n az XP driver modellt?l, de nem tett�k.
"...az azonban nyilv�nval�, hogy az ehhez sz�ks�ges er?fesz�t�sek - �s nem utols�sorban id? - nem fizet?d�tt volna ki sem a c�gnek, sem a v�gfelhaszn�l�knak."
Megn�zn�m azt az argument�ci�t, amely bemutatja mi�rt nem "fizet?d�tt volna ki" egy XP-s v�gfelhaszn�l�nak. Mellesleg ha egyke 19 �ves programoz�nknak siker�lt valamif�le megold�st tal�lnia akkor tal�n m�gsem oly er?forr�s ig�nyes.
"...futtat�s�val nyilv�nval�an elvesz�tj�k a nat�v DX10 k�d �ltal megjelen�thet? �j effektusokat..."
Ez term�szetesen nem igaz, legal�bbis nem teljesen.
OpenGL al�l az effektek el�rhet?k, a GPU task switching meg nem effekt.
A "Directx 10" -es effektekhez nemhogy DirectX 10, de m�g Windows platform sem sz�ks�ges elvileg.
T�ny, de nem sz�ks�gszer?s�g. A DirectX 8 -at nem Win 95 -�n fejlesztett�k m�gis fut rajta. DirectX 8 -at is meg lehetett volna �gy is �rni, hogy f�ggj�n az XP driver modellt?l, de nem tett�k.
"...az azonban nyilv�nval�, hogy az ehhez sz�ks�ges er?fesz�t�sek - �s nem utols�sorban id? - nem fizet?d�tt volna ki sem a c�gnek, sem a v�gfelhaszn�l�knak."
Megn�zn�m azt az argument�ci�t, amely bemutatja mi�rt nem "fizet?d�tt volna ki" egy XP-s v�gfelhaszn�l�nak. Mellesleg ha egyke 19 �ves programoz�nknak siker�lt valamif�le megold�st tal�lnia akkor tal�n m�gsem oly er?forr�s ig�nyes.
"...futtat�s�val nyilv�nval�an elvesz�tj�k a nat�v DX10 k�d �ltal megjelen�thet? �j effektusokat..."
Ez term�szetesen nem igaz, legal�bbis nem teljesen.
OpenGL al�l az effektek el�rhet?k, a GPU task switching meg nem effekt.
A "Directx 10" -es effektekhez nemhogy DirectX 10, de m�g Windows platform sem sz�ks�ges elvileg.
Mi ez a gagyi grafika?? :D
moonman: De azt megoldhatn�, hogy minden telep�t�skor logolja, hogy mely v�ltoz�sok mentek v�gbe a rendszeren. Ha rendszerf�jlok m�dos�t�sra ker�lnek akkor k�sz�l r�la biztons�gi ment�s. Ha elt�vol�tom, akkor megk�rdezi a Windows, hogy a programnak m�g n�h�ny �sszetev?je megmaradt �s el akarom-e t�vol�tani az �sszes marad�kot, vagy nem �s a m�dos�tott rendszerf�jlokat ezzel egy�tt vissza�ll�tani.
Tudom, ott a rendszervissza�ll�t�s, de ez az�rt m�giscsak k�zenfekv?bb lenne.
Conan: Neked meg javaslom, hogy ha ennyit telep�tesz �jra, akkor egyszer csin�lj egy Ghost k�pet a telep�tett Winr?l, amir?l 10 perc alatt vissza�ll�tod, majd tegy�l fel egy m�sikat, amit csak munk�ra haszn�lsz, teh�t nincs �ssze-vissza telep�tgetve.
Tudom, ott a rendszervissza�ll�t�s, de ez az�rt m�giscsak k�zenfekv?bb lenne.
Conan: Neked meg javaslom, hogy ha ennyit telep�tesz �jra, akkor egyszer csin�lj egy Ghost k�pet a telep�tett Winr?l, amir?l 10 perc alatt vissza�ll�tod, majd tegy�l fel egy m�sikat, amit csak munk�ra haszn�lsz, teh�t nincs �ssze-vissza telep�tgetve.
Ezen �n is gondolkodtam, de v�g�lis alapesetben aki MEGVESZI az nem tesztelni fogja hanem m�r j�tszik vele sokat, �gy tuti nem lesz sok t�r�lget�s. :) Csakh�t ez az alapeset... Am�gy a MS-nek is voltak ilyen j�t�kai, pl. AoE ami nem t�nt el rendesen a g�pr?l.De mondom, az �n helyzetem extr�m, a 20 j�t�k havonta mondjuk �gy t�lz�s de a 10-15-�t b�tran ki merem jelenteni.Azt fogom csin�lni, hogy havonta �tn�zem az esem�nynapl�t h�tha valami m�s hiba is van.
Persze, minden megoldhat�, de egyr�szt ez nem a Microsoft "dolga", m�sfel?l az oper�ci�s rendszer �nk�nyesen nem t�r�lgethet k�ls? alkalmaz�s vagy a felhaszn�l� adataib�l. A tisztess�ges install/uninstall meg�r�sa bizony a k�ls? programfejleszt?k felel?ss�ge.
Ennyi �v fejleszt�s �s m�gsem tudt�k �gy meg�rni a rendszert, hogy egy uninstall ne hagyjon nyomot benne.
Mi�rt nem lehet egy szoftvert �gy elt�vol�tani, hogy automatikusan t�rl?dik minden �sszetev?je? Helyette m�g registrypucol�s ut�n sem lehetsz benne biztos, hogy nem hagyott nyomot.
Nem vagyok programoz�, nem tudom megoldhat� lenne-e a gyakorlatban.
Mi�rt nem lehet egy szoftvert �gy elt�vol�tani, hogy automatikusan t�rl?dik minden �sszetev?je? Helyette m�g registrypucol�s ut�n sem lehetsz benne biztos, hogy nem hagyott nyomot.
Nem vagyok programoz�, nem tudom megoldhat� lenne-e a gyakorlatban.
H�t igen ezek a viharok kif�rk�szhetetlenek sajnos, �s n�lam volt olyan eset is, hogy semmi vihar naps�t�ses ny�r eleje volt azt�n �ramsz�net :S h�t ….. de aki pl. torrentezik vagy m�st csin�l �s nem igen van n�la kikapcsolva a g�p r�sz�nhatna p�rezer FT egy sz�netmentes�t?�rt. �n 2 hete mikor 2x egym�s ut�na v�gta ki a g�pet elmentem venni egyet. N�lam is csak nappal megy a g�p (reggel 9-t?l este 2-ig) Azt meg viselje el ha �jjel elkezd s�polni :D
moonman: az biztos, hogy ez egy kicsit extr�m haszn�lat :) a t�bbihez viszont nem �rtek, nem tudom melyik j�t�k, hogy van meg�rva, biztos, hogy ez is okozhatja ezt a probl�m�t.Ett?l f�ggetlen�l �n nem tudn�k Windows op. rendszeren k�v�l m�st haszn�lni, megszoktam, szeretem minden hib�j�val egy�tt.A Halo2-re visszat�rve pedig akkor j�l tudtam, hogy jogtiszta haszn�lat mellett nem fut XP-n, csak ennyit akartam.Artus koll�ga f�lrevezetett, nem pedig az MS. :) A DX9 vs. DX10 vit�ban, �n egy�rtelm?en az �zletet l�tom, nem �rdeke az MS-nek XP-re er?szakolni a DX10-et, ezen nem lep?d�k meg, a Halo2 is hasonl� okok miatt lett Vistara �rva, gondolom.Hogy a Halo2, DX10-re lett-e �rva azt most nem tudom megn�zni, mivel kedvenc gamer oldalam, �tmenetileg halott.Ott minden j�t�k g�pig�nye teljes r�szletes�ggel le van �rva.Azonban ha XP-n fut egy kis okoskod�ssal, akkor fenn�l a lehet?s�ge, hogy nem, viszont esk�sz�m, �gy volt beharangozva az egyik n�pszer? PC-s j�t�kokkal foglalkoz� �js�gban, nem hittem volna, hogy ott is �rhatnak h�lyes�get... :S
A sz�veg korl�toz�s miatt a 2. mondat elej�r?l kimaradt, hogy olyat tapasztaltam, hogy.. :)
Ha ilyen intenz�ven van telep�tve/t�r�lve program, akkor m�g hihetn�k is benne. Ez nyilv�nval�an nem norm�lis haszn�lat, �gy h�t el?fordulhatnak probl�m�k. Ett?l f�ggetlen�l, ha a program telep�t?je j�l van meg�rva, a Windows szerintem nem lassul be meg nem esik sz�t t?le.
Az �ramsz�netes t�rt�netn�l szerintem az volt, hogy megs�r�lt az �ppen bet�lt�tt registry hive (user profil) �s mivel azt nem tudja bet�lteni, a default-ot haszn�lta.
Az �ramsz�netes t�rt�netn�l szerintem az volt, hogy megs�r�lt az �ppen bet�lt�tt registry hive (user profil) �s mivel azt nem tudja bet�lteni, a default-ot haszn�lta.